HARI INI, ESOK DAN LUSA


Bangon tido. mandi. cukur misai dan janggut.solat. iron baju. kemas tempat tido. jadual buku. isap rokok. Dengan muka mengantuk tp buat-buat happy. pergi kelas. tido dalam kelas. makan jajan. ilangkan ngantok. gelak dengan kawan. tak tau ape yang aku belajar hari nie.

Balik kelas. huha.huha. pergi makan tengah hari.nasi putih. solat. sambung masuk kelas. study. kacau orang nk study. tak ingat ape yang belajar. tetibe lecturer bagi assignment. aku mengeluh. pegi toilet. cuci muka. ilangkan tension sementara. kencing. hidup umpama roda.

Masuk kelas lagi. sambung sampai pukul 3. gelak sikit sikit. atas lawak yang tah ape ape entah. aku duduk sorang sorang dalam kelas.takde pasangan. sebab geng aku slalu dtg lambat. Kelas tamat. cabut lari. keluar kelas. Jalan kaki balik ke kolej. singgah mini mart. Orange juice satu botol. kadang kadang layan chocolate bar.

Terbaring atas katil kat kolej. sebab penat sangat. Solat lagi. Mandi. Solat lagi utk yang magrib punyer. Tak tau ape nak buat. tengok lappy pon takde perasaan. nak online takde mood. Bermanja-manja dengan roommate yg tak manja. Malam je wrestling dgn roommate sampai lebam sebelum tido.

On lappy. Lappy cute. Hp katenyer. Pavilion DV-2 modelnyer. buat assignment. sambil online lagi kali nie. Bosan. tak buat assignment dah. Layan lagu. Tengok movie. Tak kesah lah walau aku dah tengok 3-4 kali cerite yang sama.

Sorang sorang kat bilik. Roommate pergi main meeting tak habis-habis. Aku sorang sorang lagi dalam bilik ^_^

Tido pukul 3 -4 pagi. bangon pukul 6 pagi. Berlarutan sampai seminggu. Ini kah student live macam aku? aku dah ditakdirkan macam nie [?] Jangan tanya kenape. jangan persoalkan kenape. Takde gelak ketawa lagi. Hanya hidup yang boring. Teringat ibu di rumah keseorangan tiada teman. Call mak hari hari. tanya kabar ape yang terjadi. Harap dye sehat sejahtera. Harapan nak balik tiap tiap minggu. Financial problem tidak mengizinkan.

SABTU.

Hari istirehat selain ahad. Duduk di dalam bilik. menaip di meja study. sambil kipas di bawah meja. menghala ke kelengkang. uhhh. sejuknya. terase sampai ke situ. atas bawah kanan dan kiri. Short pant.

Menarik nafas lega aku masih hidup. masih ade teman. masih berpelajaran. tidak kebulur tak makan. ada orang yang sayang. ada ibu bapa yang menyayangi diri ini.

live getting better?


0 Responses
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...