First time working experience

HELLO guys..... you all mesti ade pengalaman kerja kan??
Kat sini I nak kongsi sikit la pengalaman I kerja mase lepas SPM aritu.

I pernah kerja kat sebuah syarikat yang berada di bawah kementerian belia dan sukan. Nama Syarikat tu BIJAK-IT Dot com atau famous jugak dengan nama IT-Base Semenyih.

Aku kerja kat sane jaga bahagian student, web development dan mase akhir aku keje skop kerja aku termasuk juga sebagai seorang maintenance. Maklumlah, tempat aku kerja ni buat kelas mengaja orang komputer dan semua bende la yang berkaitan dengan komputer.

Ha.....yang korang nampak kat tepi ni, itulah bos aku. Nama dia Hj Dzulkarnain Bin Idris. Umur dia dalam lingkungan 40-an jer.


Tapi yang best nyer, kitorang sume same kepale.









Tapi yang penting, kerje kat sane merupakan satu pengalaman yang tak terbeli. Kat sane lah aku belajar mcm mana nak berinteraksi dengan orang (customer), dan mule rasa bertanggungjawab terhadap kerja, diri sendiri dan orang lain. selain itu, kerja kat sana jugak telah menambah skill aku dalam penggunaan dan pengaturcaraan komputer. Kitorang dijar mcm mana nak buat banner, business card dan yang paling penting aku dapat la tahu sedikit sebanyak pasal akaun dan bisness ni, maklumlah aku x pernah belajar account sebelum ni.
Setakat ni je la dan korang boleh la layari laman web ni utk tahu lebih mendalam mengenai tempat kerje aku or ade yang nak blaja komputer ke kat sane. Sekian...
http://www.bijak-it.com or http://itbase.bijak-it.com
0 Responses
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...